måndag 12 januari 2015

Farliga lekar på taket

Jag var på en barnvagnspromenad en kväll när jag såg någonting springa på Almtuna förskolans tak. Eftersom det var mörkt och det kunde handla om inbrottstjuvar så styrde jag barnvagnen mot förskolan för att ta reda på vad som pågick. De som sprang på taket, såg mig och då gömde de sig först, och när jag började gå runt lite så stack de därifrån. Det handlade dock inte om något inbrott utan det var två pojkar, som jag på avstånd bedömde vara någonstans mellan 10 och 12 år som sprungit på taket där. Det kan vara en farlig lek, i fall taket blir halt och nog är det en bra idé att inte springa på taken överhuvudtaget. Så ett tips till alla föräldrar, ta en sväng förbi Almtuna förskolan nån kväll när ni undrar vad er son håller på med :).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar