måndag 11 november 2013

Solfasad påverkas inte - viss skuggning...

Hoovers Dam

Bilden nedan är från det soliga Chicago. Vi verkade lyckas pricka in en av de varmaste dagarna i hela sommaren i den blåsiga staden när vi var där i somras. Det var helt underbart. Ni som har läst mina tidigare inlägg har naturligtvis läst om mina funderingar kring byggnaden Resenären som jag trott, med sina sex våningar, skulle skugga Uppsalahems solpanelshus. Tydligen har Uwe Zimmerman haft samma funderingar så i torsdags kunde jag läsa ett svar från Uppsalahems projektledare för Frodeparken i Uppsalatidningen. Jag citerar:

Självklart har vi gjort och utrett eventuella konsekvenser. [...] Den visar på viss skuggning på fasaden under perioden okt-feb, vilket inte kommer att påverka produktionen av el till någon större del. 

Så under det mörka halvåret kommer Resenären skapa skugga för solpanelshuset. Skönt att man undersökt saken. 


0 kommentarer:

Skicka en kommentar