söndag 31 mars 2013

Messob - en mycket bra restaurang





Nu hamnar vi utanför Fålhagen igen men jag måste bara skriva om Messob. Maten där är helt underbar! Den starka kycklingen i mitten av brickan är helt underbar! Verkligen god! De andra rätterna är också supergoda. Jag är helt frälst i etiopisk/eritreansk mat! Om du letar efter en lite annorlunda restaurang utanför Fålhagen så tycker jag att du ska gå till Messob i Luthagen. Du hittar restaurangen på Sturegatan 4. Hemsidan är http://www.messob.se/


Live-a-little är det perfekta vinet för att skölja ner de kryddstarka rätterna med och så gillar jag budskapet också. Det gäller att leva lite för man vet ju faktiskt ingenting om framtiden. Det gäller att leva i nuet. Just det, rätterna är lagom starka. 


Om du vill testa afrikanska öl så är Messob det perfekta stället för de har ett jättestort sortiment på sånt där. Naturligtvis smakar de inte som brittiska eller amerikanska ales men de passar säkert till att dricka när det är varmare. Själv planerar jag ha en afrikansk ölkväll på Messob. Testsmaka lite olika sorter. Kanske till sommaren så bli inte överraskade om Fålhagenbloggen har en lite somrigare inlägg om afrikanska öl :). 


Eftersom man äter maten med händerna så kan det bli kladdigt och ens händer kan lukta afrikansk mat ett bra tag men nu har Messob börjat dela ut handdukar för att rengöra händerna efter att man ätit. Avslutningsvis, är du ute efter en annorlunda men god matupplevelse så kan jag rekommendera Messob! Kom ihåg att boka bord för restaurangen är mycket populär :) för jag är inte den enda som gillar deras maträtter :). 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar