söndag 30 december 2012

Kommer att vara vaken flera nätter framöver...

Idag är det den sista omgången i NFL:s grundserie och efter det börjar slutspelet. Det betyder att jag kommer att sitta alldeles för mycket framför tv:n. Jag är grovt beroende av amerikansk fotboll. Det är inte klokt att jag måste upp kl. 02.30 en måndag morgon för att se en sunday night-match. Nej, det är inte sunt. Det är tur att NFL-säsongen endast vara i typ 20 veckor.

I början av säsongen tyckte jag det var mycket egendomligt att San Francisco 49ers skaffade sig två riktigt bra wide receivers (Moss och Manningham) eftersom jag tyckte att deras quarterback inte klarade av att kasta tillräckligt bra. Mitt under säsongen har coachen dock släppt fram en grym rookie quarterback! Han kan både kasta och springa. Underbart! Efter att ha sett detta så tyckte jag att det var dags att beställa en 49ers keps för jag tror att de kommer att ta hem Super Bowl i år. Det är antingen San Francisco eller Atlanta. Ja, OK. Jag ska inte räkna bort New England heller även om jag inte tror att de vinner i år.

Fålhagenkopplingen: Jag hörde ett rykte om att Uppsala 86ers skulle spela sina hemmamatcher på Österängs IP 2013! Stämmer det?

Egentligen ville jag beställa en SF49ers mössa men då skulle den levererats från USA och kostat 50 dollars så jag beställde en keps från Europa istället. Ett problem: Någonstans mellan allt klickandet ändrades dollars till pund och det  du ser på bilden är en 320 kronors keps. Men men...vad gör det om de vinner Super Bowl i år :). Ja, ni som följer amerikansk fotboll anar att jag blev beroende av amerikansk fotboll på 80-talet när Joe Montana och Jerry Rice var aktiva.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar