lördag 1 september 2012

Parkeringsproblem vid nya Coop

Många som kommer till nya Coop vid stationen anländer per cykel. Så gjorde även jag i förrgår. Vart ställer man cykeln då? Jo, helst så nära dörren som möjligt. Men där hade flera cyklar fått en sån där Parkera schyst-lapp av kommunen. Och det förstår man ju eftersom det inte är ett cykelställ där. Men närmaste cykelställ (bakom Radisson Blu) var ju fullt! Så då får man ställa sig bredvid dörren ändå. För att cykla bort 100-200 m känns faktiskt otympligt, då väljer jag hellre en annan affär som också ligger längs min hemväg. Därför hoppas jag att det ordnas fler cykelställ nära nya Coop. Annars får väl jag och flera med mig p-böter snart när kommunen tröttnar på anarkin:).

1 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilken chock! De som planerat tänkte inte på den lilla detaljen att det faktiskt skall röra sig folk kring stationen också, att det inte bara är något som skall se fint ut på bild och i arkitektmodeller.
Samma idioti som med att det inte är någon cykelväg ned för Frodegatan eller att de gör en fin uppgång från Strandbokilen utan att tänka på att folk skall parkera cyklar där också.
Men visst, det är snyggt om man passerar klockan fem på morgonen en solig sommardag...

Ingen av de som jobbat med det här kan vara bosatt i Uppsala.

Skicka en kommentar