söndag 20 juni 2010

Musikens hus och öppettider...















Vi åt en underbart god middag på en afrikansk restaurang här i stan. Eftersom vägen därifrån hem var lång så hade vi tänkt ta en kvällsdrink på Musikens hus och baren där. Utsikten från Musikens hus-baren är stans bästa! Tyvärr så gick det inte eftersom alla dörrar var stängda och hela Musikens hus såg väldigt stängt ut. Jag efterlyser bättre information om öppettiderna då det på dörrarna bara står när de öppnar och samma ytterst bristfällig information finns även här: http://www.ukk.se/Valkommen/oppettider/

Vi var tvungna att ta en drink på Höganäs-sidan av Vaksalagatan vilket var jättebra! En äpple/lakrits-drink för 110kr och stans bästa serveringspersonal. Helt underbart! Vi ska nog dit ikväll också och sitta ute och njuta av trafiken på Vaksalagatan. Motorcyklar, raggarbilar och några polisbilar. Man får nästan storstadspuls här :). Förlåt att jag hamnade utanför Fålhagen men eftersom jag var ute efter en kvällsdrink och inga alternativ på rätt sida av Vaksalagatan hade öppet så var jag tvungen att vänstra med Höganäs.

1 kommentarer:

Juuso sa...

Upptäckte precis att även restaurangen på Höganässidan inte har öppet idag. Jaja, jag får väl gå till en skotsk pub ikväll.

Skicka en kommentar